Neler yeni

Sosyal Medya Raporlama, Ölçüm ve Bilgi Toplama Ağları (1 Viewer)

Arık Böke

Grafiker
majorrr
Mesajlar
356
Credits
0
Sosyal medya araçları sınıflandırmasının diğer başlığı altında bilgi toplayıcılar, sosyal medya izleme ve analizi alt sınıfları incelenecektir.

Bilgi Toplayıcılar

Bilgi toplayıcılar internet üzerindeki farklı içerikleri tek bir ekranda toplama işlevini gerçekleştirmektedir. Haberler, fotoğraflar, sosyal ağ bilgileri, imlemeler, videolar, e-postalar, arama motorları, oyunlar gibi çok çeşitli web içeriklerini widget yada rss yöntemiyle tek bir sayfaya getiren araçlardır. Bilgi toplayıcılar sayesinde tek bir ekrandan sosyal ağlarınızı takip edebilir, haberlerini okuyabilir ve yaşadığınız şehirdeki hava durumu bilgisine daha az tıklayarak ve daha kısa surede ulaşabilirsiniz.

Netvibes

Netvibes web deneyiminizi kişiselleştirmenizi sağlayan ücretsiz bir web sitesidir. Siz çevrimiçi iken okuduğunuz gazeteler, hava durumu, e-posta, arama, videolar, fotoğraflar, sosyal ağlar, oyunlar ve eğlenceli uygulamalar gibi ayrı ayrı eriştiğiniz bilgileri tek bir kişiselleştirilmiş sayfada toplamanızı sağlamaktadır. Netvibes bütün
bunları tek sayfada güncel olarak açabilmekte ve daha fazlasını da yapabilmektedir.

Türkçe dil desteğine de sahip Netvibes açılıs sayfanızda hangi bilgilerin olacağına karar vermenize, sayfanızın temasını düzenleyebilmenize ve sekmeleri istediğiniz gibi yerleştirebilmenize yardımcı olmaktadır.

Diğer Bilgi Toplayıcı Ağlar

Twine


İnsanlar hobilerini takip etmek için twine kullanmaktadırlar. Eğer web üzerinde paylaşılacak video, fotoğraf, makale, web sayfası, ürün vs. içerikler varsa twine bunları başlıklar altında toplayabilmekte ve her yerde paylaşılabilmesini sağlamaktadır. Twine kişisel olarak, arkadaşlarla ya da grup halinde kullanılabilmektedir. Twine zekidir ve kullanıcıların ilgi alanlarını kolayca öğrenerek tavsiyelerde bulunmaktadır.

Sosyal Medya İzleme ve Analizi

Sosyal medya izleme araçları, kişilerin, organizasyonların, markaların ve diğer konuların sosyal medya ortamlarında ne kadar konuşulduğu, ne kadar ilgi gördüğü sorusuna cevap bulmamızı sağlayan araçlardır. Dünyada yeterince popüler olan bu araçlar ülkemizde henüz yeni keşfedilmeye başlanmıştır. Yakın gelecekte internetin nabzının sosyal medya üzerinden atacağı gerçeği göz önünde bulundurulduğunda pazarlama ve reklamcıların ürün ve hizmetleri hakkında sosyal medyada neler olup bittiğini merak etmeleri, sosyal medya stratejilerini buna göre belirlemeleri kaçınılmaz olacaktır.

Sysomos

Sysomos, Toronto merkezli bir sosyal medya analiz firmasıdır. Sysomos, sosyal medya ağlarının içeriklerini kullanarak kişiler, markalar ve ürünlerin bu medya sitelerinde nasıl yer aldığının gerçek zamanlı bir fotoğrafını oluşturmaktadır.

Sysomos bünyesinde iki çeşit hizmet sunmaktadır.

- Medya Analiz Platformu
- Gerçek Zamanlı İzleme ve Ölçüm


Şirketlere, pazarlamacılara, halkla iliskiler ajanslarına ve reklam verenlere stratejik kararlar almak için verdiği parlak fikirlerle sosyal medya analizini yeniden tanımladığını belirten sysomos, Nokia, Philips, Hsbc gibi onlarca uluslararası markayı da referansları arasında göstermektedir.

Ubervu

Ubervu üzerinde ister markanızı ister bloğunu arayabilirsiniz. Ubervu tüm görüşmeleri bir çizgiye getirmektedir. Yalnızca görüşmeleri değil, tüm web üzerindeki yorumları, blog girişlerini, twitter, Digg, Frienfeed, Reddit ve daha fazlasını bir araya getirmektedir. Bu yorumlar toplumun bir parçası olan insanlar tarafından belirli bir konu etrafında yapılmıştır.

Ubervu, iki farkı markanın sosyal medya ağlarındaki dağılımını karşılaştırabilmekte, sonuçları grafikler ve istatistiklerle sunabilmektedir. Sosyal medya kullanıcılarının sosyal medya ağlarındaki görüşme ve faaliyetlerini dikkate alarak istenen konu, marka, ürün veya hizmet konusunda genel eğilimin pozitif mi negatif mi olduğunu raporlayabilmektedir.

Her yaş grubuna hitap eden araçlara sahip olan sosyal medya gençlerin dünyasına da popüler kavramlar katmıştır. Facebook hesabı sahibi olmak, twitter üyesi olmak, düşüncelerin yayınlandığı bir bloğa sahip olmak bilgi ve teknoloji çağındaki gençler için olmazsa olmazlar arasındadır. Kullanıcılar internette geçirdikleri zamanın önemli bir kısmını sosyal medya ağlarına ayırmaktadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar