Neler yeni

Trafiğinizi %70 Arttırabilirsiniz? İçeriklerinizi Silerek! (1 Viewer)

Clintwood

amigo
ez152
Mesajlar
0
Credits
0
Trafiğinizi arttırmak ve ziyaretçi istatistiklerinizi roketlemek mi istiyorsunuz? Doğru yerdesiniz. Sadece; bu kez, her zamankinden farklı ve alışılmadık bir yöntem deneyeceksiniz…

Sitenizin trafiğini arttırmak için ne yapmanız gerektiğini sorduğunuzda herkes aynı tavsiyeyi verir: “Daha fazla özgün ve benzersiz içerikler girmelisin. Ancak o zaman daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsin.”

Bu tavsiye aklıma George Orwell’in Hayvan Çiftliği’ndeki şu düşündürücü sözü akla getiriyor:
“Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar öbürlerinden daha eşittir.”

Peki, gerçekten bütün içerikler eşit midir? Görünen o ki değil.

Trafiğinizi Arttırmak için İçeriklerinizi Silin!
İnternet sitenizin toplam içeriğinin %40’ını bir anda sildiğinizi düşünün…

Muhtemelen, trafik değerlerinin domdom kurşunuyla vurulmuş kuş gibi tepetaklak çakılacağını düşünürüz. Oysa bunun aksinin de mümkün olabileceği pek bilinen bir gerçek değildir.

Evet, bazen içeriklerinizin %40’ını silmek, trafiğinizin %70’ini arttırmanıza yardımcı olabilir.

İçerik Denetimi (Content Audit) Nedir?
İnternet siteleri yayın hayatına başladıktan sonra, sürekli yeni içeriklerle beslenir. Eklenen her yeni içerikle sitenin daha fazla potansiyel ziyaretçiye ulaşacağı düşünülür.

Birçoğumuzun defalarca kez deneyimlediği üzere bu kurgu tamamen gerçek dışıdır.

Eklenen yüzlerce içerikten sonra bile sayacınızı takip ettiğinizde, ziyaretçi potansiyelinizin %80’ini içeriklerinizin (en iyi ihtimalle) %50’sinin getirdiğini görürsünüz.

Bu da sürekli yeni içerik eklemenin aslında fantastik olabileceğini doğrular. Bazen tüm ihtiyacınız olan, içerik eklemek yerine silmektir… Yani ihtiyacınız olan şey İçerik Denetimi’dir.

Peki, nedir bu içerik denetimi?
İçerik denetimi: Sitenizin tüm içeriklerini analiz etmeniz, içeriklerinizi olduğu gibi tutma, güncelleme, geliştirme, silme ve yönlendirme gibi adımları içine alan bir denetim sürecidir.

İçerik denetiminden geçen internet siteleri düşük değerli ve performans göstermeyen sayfalarından kurtulur. Geriye, elinizde daha çok trafik getirmeye hazır, bahar temizliğinden çıkmış güçlü bir site kalır.

Hadi şimdi, bu yöntemin neden ve kimlerde işe yaradığına ispatlarıyla birlikte göz atalım:
  • Blog içeriklerinin %31.7’sini (48 adet) silen Ahrefs, iki ayda ziyaretçi sayısını 65 bin 834’den, 70 bin 816’ya çıkarmış. Yüzde 7.57 daha fazla trafik!
  • Seige Media, bir müşterisinin internet sitesindeki içeriklerin %15’ini sildikten sonra trafiğinin %50 arttığını görmüş.
  • Robbie Richards, bir müşterisinin sadece sitesindeki içeriklerini silerek trafiğini tam %79 arttırmayı başarmış.
Ve bunlar yalnız değiller. Her yıl binlerce profesyonel sadece içeriklerini silerek trafiğini arttırmayı başarıyor.

Bir editörün (özellikle benim) içeriklerinizi silerek trafiğinizi arttırabileceğinizi söylemesinin pek güven vermediğini biliyorum. Bu yüzden, biraz da neden içeriklerimizi silmemiz gerektiğine dair Google ağzından önemli açıklamaları eklemek istiyorum.

Mesela bir Google mühendisi ve Webmaster Trend Analisti John Mueller’in şu açıklamasına bir bakalım:
“Bence; sitenizdeki düşük kaliteli sayfaların hangileri olduğunu biliyorsanız çözüm olarak; bunları düzeltmeyi denemeli veya kaldırmalısınız. En kötü ihtimalle bu sayfaları daha yüksek kaliteli hale getirerek sitenize kaliteli sayfaları dahil edebilirsiniz."

İkna edici değil miydi? O halde bir de bizzat Google sayfasına bakalım:

“Analizlerimize göre; çok sayıda düşük kaliteli URL’e sahip olmanız sitenizin taranması ve index’lenmesini olumsuz etkileyebilir.”

İkna olmanız için hiçbiri yeterli değil mi?
Merak etmeyin! Bu içeriği okumak bedava. Denemediğiniz sürece hiç bir risk almayacak, en kötü ihtimalle daha önce karşılaşmadığınız bir SEO/içerik tekniğini öğrenmiş olacaksınız.

İçerik Denetimi (Content Audit) Nasıl Yapılır?
İçerik denetimi yapmak için öncelikle bazı kriterlerimiz var. Bunlar içerik kitabının yazılı kanununları olmamasına rağmen maksimum verim için göz önüne alınması gereken kanunlardır. Sizin de uymanız tavsiye edilir:
  1. Siteniz en az 2 veya 3 yıllık olmalıdır.
  2. Sitenizde mutlaka 100’den fazla içerik olmalıdır. Optimumu 250, maksimumu ise sınırsızdır.
  3. Siteniz içerik denetimine uygun bir yayın düzenine sahip olmalıdır. Aşırı spesifik ve mikro niş dediğimiz bloglar, içerik denetiminden olması gerekenden daha düşük performans elde edebilirler.
NOT: Aşağıdaki adımları çeşitli araçlar kullanarak otomatikleştirebilirsiniz. Ben manuel işlemleri sevdiğim ve detaycı yanıma yenik düştüğüm için adımları zor yoldan takip etmeyi tercih ediyorum.

UYARI: İçerik denetimine paldır küldür girişmeden önce sitenizi tanıdığınızdan emin olun. Yaptığınız çalışmanın sonuçlarını kestirebildiğiniz taktirde çalışmayı uygulayın. Çalışmayı uyguladıktan sonra taze ve benzersiz içeriklere ihtiyacınız olacağını unutmayın. WM Aracı ve ben (Being) hiçbir sorumluluk kabul etmemekle birlikte, küfürleri doğrudan dava eder, kulaklarınızı çınlatma hakkımızı kendi aramızda saklı tutarız.

1. Adım: Tüm İçeriklerinizi Elinizin Altında Toplayın
Google Analytics veya site haritanızı kullanabilirsiniz.

Sitenizin yayında olan tüm URL’lerini rahatlıkla çalışabileceğiniz bir dosyaya çekin. Excel dosyası bu iş için harika olabilir, yine de kendi yolunuzu seçme konusunda tamamen özgürsünüz.

2. Adım: Tüm URL’lerinizi Değerlendirmeye Başlayın
İçeriklerimizi değerlendirirken, her bir içerik için kendimize şu 7 soruyu sormamız gerekiyor:
  1. İçeriğim 6 aydan eski mi?
  2. Bu içerik sitemin konusu itibariyle önemli mi?
  3. İçerik gerçekten manalı ve değerli bir “anahtar kelimeyi” hedef alıyor mu?
  4. İçerik zayıf mı? Güçlü mü?
  5. “Hatır sayılır düzeyde” trafik alıyor mu?
  6. Sosyal medya vb. bir referans kaynaktan trafik alıyor mu?
  7. Bu sayfaya herhangi bir backlink geliyor mu?
Bu değerlendirme sonucunda bir de aksiyon planı listemiz olacak.
Değerlendirme sonucuna göre bir sayfayı:
  1. Sileceğiz (Ben Noindex’i tercih ediyorum)
  2. Yönlendireceğiz
  3. Güncelleyeceğiz
  4. Olduğu gibi bırakacağız
Şimdi, birkaç örnek senaryo oluşturalım ve içerik denetimi çalışmamıza nasıl şekil vermemiz gerektiğini anlayalım.

Elimizde bir içerik var ve bu içerik:
  • 6 aydan eski
  • Konusu itibariyle sitemiz için önemli değil
  • Manalı bir anahtar kelimeyi hedef almıyor
  • İçerik zayıf
  • Trafik almıyor
  • Sosyal medya ve referans kaynağından bir şey gelmiyor
  • Ve backlink’i yok
O zaman bu içeriği silmek, sitemize yapabileceğimiz en büyük iyiliklerden biri olacaktır.

Bir başka senaryoda ise elimizde şöyle bir URL var:
  • 6 aydan eski
  • Konusu itibariyle önemsiz
  • Güzel bir anahtar kelimeyi hedef alan
  • İçerik zayıf
  • Trafik almayan
  • Sosyal medyada ve referans kaynağından bir şey gelmeyen
  • Backlink’i olan
Bir içeriğimiz var. O zaman bu içeriğe yapabileceğimiz en büyük iyilik onu geliştirmek veya daha ilgili ve başarılı olacağınıza düşündüğümüz aynı konuda yeni bir içerik yayınlayarak, bu içeriğe yönlendirmek.

Akışı kısacası şöyle haritalayabiliriz, elbette bu haritanın dışında içerik denetimi yaparken bolca işin içine deneyiminizi katmanız gerekeceğini de unutmayın:

İçerik Denetimi Neden Başarılı Oluyor?
Kurgusal gerçekliğin aksine daha çok trafiğe sahip olmak için daha çok içeriğe sahip olmak yeterli değildir. Amaç; daima kullanıcılara en iyi yanıt veren yüksek kaliteli sayfalara/içeriklere sahip olmaktır.

Eklediğimiz her yeni içerikle birlikte aslında sitemize iyilik yapmıyoruz. Düşük kaliteli sayfalar eklediğimizde veya kaliteli sayfaları kendi kaderine terk ettiğimizde sayfalarımız kullanıcılara gerçekten değer sunmaktan uzaklaşıyor. İçerik denetimi bu kontrolün tekrar ele alınmasını sağlıyor ve sizi sürekli yeni içerikler üretme iş yükünden kurtarıyor.

İçerik denetimi sayesinde:
  • Düşük kaliteli sayfalardan kurtularak, sitenizin genel otoritesini yükseltebilirsiniz.
  • Unutulmaya yüz tutmuş, kendi kaderine terk edilmiş içerikleri hayata döndürebilirsiniz.
  • Yenilenmiş deneyimle yeni yelkenler açabilirsiniz. 3 yıl önce hazırladığınız bir içeriği bugün daha profesyonel biçimde hazırlayabilirsiniz. Bu şansınızı neden kullanmayasınız ki?
  • Anahtar kelime hedeflemeyen veya başarısız anahtar kelimeleri hedefleyen içeriklerinizi, yeniden hedefleyebilir trafiği tam 12’den vurabilirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar